luni, 8 noiembrie 2010

aventuri pe la ghisee II

Odata cu implinirea minunatei varste de 24 de ani, a implinit si vechiul meu buletin 10 ani, si inevitabil a exiprat.
Va spun sincer ca ma MIR cum am reusit sa nu il pierd atata amar de vreme, dar in fine.

Si ma duc eu la oficiul de evidenta a populatiei de la sectia sapte sa aflu exact ce docomente imi trebuie pentru eliberarea unui nou buletin. Scrie mare acolo printre altele si cerficat de nastere ORIGINAL. Ajung acasa, rastorn totul cu fundul in sus... nici urma de certificat. gasesc insa o copie legalizata, ma duc a doua zi la politie:
'sarutmana doamna, se poate sa folosesc o copie legalizata?'
'nu'
'dar stiti... e cumva urgent si copia e totusi legalizata de un notar nu de tata mare'

de neclintit cucoana.

A treia zi dis de dimineata ma infiintez la coada la olari cu speranta ca imi elibereaza un duplicat pe loc sau ma rog... in cateva ore.
De la ghiseu sunt directionat catre posta. 'De ieri taxa se plateste la posta' 'FUCK. unde e o posta?'
'pe pache protopopescu'. plec parchez langa o florarie, nici urma de asa ceva. intreb o florareasa, ma intoarce la foisor. Las motoreta parcata si ma duc pe jos. foisoru e doi pasi. al naibii foisor ca de-acolo pana la posta am mai mers... juma de statie ca popa. Intru; duduile de-acolo se intrebau una pe cealalta cam ce si cum ar trebui sa faca. 'doamna... taxa de 4 lei pentru duplicat certificat de nastere'
'4 lei? nu 6?' uuugm 6 sa fim siguri si aia e.
ne gandim platim, iau shplilu si o tai inapoi la olari.
pe ghiseul de la certificate de nastere scria pe un carton 'lipsa tipizate. contactati-ne saptamana viitoare 021-xxx.xx.xx'. hai c-am dat de dracu. cine stie cate luni or sa treaca pana cand saptamana viitoare o sa gaseasca un tipizat.
Intr-un final glorios apare si duduia de la ghiseu si incepe balul.

doamna, imi trebuie un duplicat dupa CN pentru ca nu imi pot scoate un nou buletin.
'sunteti din bucuresti?' 'born and raised - sectorul 2 all my life'
'din ce motiv nu mai aveti CN?' - trick question. Citisem pe net ca in caz de neglijenta cu hartia de capatai a cetateanului modern, platesti o amenda de iti sare basca.
'vandalism doamna. talharie si vandalism'
'inteleg. daca il pierdeati sau il deteriorati, trebuia sa platiti tipizatul si o amenda'.
faceti va rog o cerere si reveniti dupa ce ati scris-o ca se aglomereaza ghiseul.'

'altceva mi-ar mai trebui in afara de cerere?' evident xerox-uri. Unde dracu gasesc eu xerox deschis la 8 de dimineata.
bafta mea, un buticar cu simt intreprinzator avea si xerox.

mai stau la o coada, pun pe tejghea tot ce imi ceruse, se uita fonctionara la ele si ma izbeste: 'buletinul va rog'. pai v-am spus... e expirat, imi trebuie certificat pentru buletin.'
'imi pare rau daca nu aveti buletin valabil nu puteti obtine duplicatul'.
Am simtit ca mi se pune un nod in gat de indignare. Pai bine mai cocoana... aia nu imi dau buletin ca nam fertificat. mata nu imi dai fertificat ca nam boletin. Eu ce mama dracilor fac?

si primesc izbavirea: 'mergeti dvs la sectia de politie, solicitati sa intrati in audienta la dl. chestor sa va dea ceva la mana, si in baza hartiei aleia va pot elibera duplicatul.'

daca am invatat ceva pana acum din minunatia de activitate de corporatist, este ca atunci cand situatia se 'impute' pune totul pe scris... asa poti avea cum sa combati hahalerele.

'doamna... va rog sa imi scrieti un template al acestei hartii la mana, pentru ca este vorba de o situatie extrem de specifica si ma indoiesc profund ca oamenii de la politie au timpul si 'inspiratia necesara' pentru asa ceva. si pana la urma... trebuie atinse punctele sensibile specifice procedurilor interne dupa care va ghidati dvs.' sah mat.
a inceput sa se lamenteze ca nu are ea timp pentru asa ceva, nu e platita sa imi faca mie cereri, dar nici eu nu m-am lasat incalecat, si pana la urma a dat cu + pentru mine.

'veniti saptamana viitoare marti dupa ora 15 dar pana in ora 16:30 sa vedeti daca e gata. Daca nu joi in acelasi interval orar'.

marti era gata.




Un comentariu:

  1. ahahaahahahhahaha....ma faci sa rad cu gura pana la urechi ! Stiu ca nu e de ras, dar daca ar fi sa incep sa plang nu as mai termina cu societatea noastra querida......

    Bine ca ai rezolvat !!

    RăspundețiȘtergere