vineri, 16 decembrie 2011

drepturile omului

Preambul:
acest post se adreseaza in principal acelora care s-au declarat oripilati de decizia statului francez de a expulza toti tiganii romani, acelora care se bat cu pumnii in piept ca si tiganii sunt oameni si nu trebuie discriminati ba mai mult sunt o categorie defavorizata si trebuie sprijiniti si integrati. acelora care din spirit civic doneaza cei 2% in conturile ONG-urilor gen romani cris, ovidiu rom samd. Nu este un manifest rasist, sunt doar cateva concluzii personale la care am ajuns 'the hard way', si pe aceasta cale doresc sa ridic celor mai sus mentionati(care stiu ca nu sunt deloc putini) cateva semne de intrebare si sa le ofer o tema de reflectie plecand de la o experienta personala cel putin nefericita.

Crescand printre ei, si lovindu-ma mereu de inclinatia lor ca natie spre violenta intimidare... 'insusire de bunuri necuvenite' recunosc cinstit ca am avut mereu o aversiune fata de aceasta ... clasa sociala(?!). ei bine duminica noaptea lucrurile aveau sa se schimbe drastic. In timp ce ma intorceam cu motocicleta inapoi in Bucuresti pe drumul judetean ce leaga DN2 de DN3, o gasca de sase discriminati si-a dorit cu tot dinadinsul sa imi fure motocicleta. Cum?! in cel mai 'organizat' mod cu putinta. Masina cu numere de bulgaria vine fara fararui pana in dreptul meu, smuceste dreapta peste mine sa ma scoata in sant, ma blocheaza la marginea drumului, si ma imbalsameaza bine su spray paralizant. In incercarea de-a scapa cumva de ei o iau cu motorul prin padure, dar din pacate nu reusesc sa ajung prea departe. Ma aleg batut bine, taiat, impuscat si intr-un final incasez un ciomag dupa ceafa care ma lasa lat. In timpul petrecut la spital cu ochii in tavan am reflectat mult la cele intamplate si m-au napadit o droaie de intrebari la care nu am nici un fel de raspuns plauzibil. Sunt insa cateva lucruri care si acum mi se par strigatoare la cer, lucruri care imi sporesc ura fata de aceasta natie.
Spre exemplu toata lumea sustine ca sunt principalul vinovat pentru cele intamplate pentru ca am luat-o pe-acolo cu buna stiinta, in conditiile in care este de notorietate faptul ca sindrilita piteasca si cozieni sunt sate de tigani. Cu siguranta nimic nu s-ar fi intamplat daca mergeam pe DN2. Domnii de la politie(dep. judiciar) - primii oameni in uniforma care se bucura de toata consideratia aprecierea si respectul meu - mi-au spus printre altele ca am facut bine ca am ripostat, si bine ca nu a fost mai rau, dar clar m-au lovit asa de rau si au folosit tot arsenalul din dotare pentru ca m-am batut cu ei si i-am sfidat. La fel de apasator este un gand care nu imi da pace, si anume ce s-ar fi intamplat daca im momenul ala cu mine pe motocicleta as fi avut o pasagera. Cam ce va imaginati ca ar fi patit ea?
Imi este imposibil de descris in cuvinte senzatia cumplita pe care mi-o lasa toate ideile si gandurile astea.
Pe cine am discriminat eu, sau ale cui drepturi le-am incalcat mergand pe-acolo? Este un drum superb cu asflat ca in palma, care serpuieste printre dealuri lacuri si paduri. Drum asflatat din bani publici. Bani platiti de mine, de tata... de tine care te dai jos din pat in fiecare dimineata la 7, si iti tocesti coatele si pantofii 5 zile pe saptamana, indiferent ca ti-e bine, ti-e rau, ai sau n-ai chef. cati din imputitii care stau acolo platesc vre-un leu impozit? pe partea celalata insa ma intreb cati primesc ajutoare sociale si alocatii pentru droaiele de copii pe care le toarna intr-o nesimtire crasa.
Cum ar trebui sa ma simt stiind ca poate daca luam pozitia fetus si ma lasam starmocit bine sau le-as fi dat de buna voie cheile de la motocicleta m-as fi ales cu mai putine cucuie, sau nu m-as fi ales impuscat? Cum ar trebui sa accept asa ceva? cum poate sa imi pretinda cineva sa nu ii detest ca natie, sau sa nu cred ca Hitler si-a ales gresit oamenii pe care trebuia sa ii persecute.
de ce nu sare nici un ONG in sus, sau nici o instititutie supraguvernamentala sa imi apere si mie drepturile? Oare nu cumva si eu am aceleasi drepturi ca si ei? Oare nu cumva datorita faptului ca din banii mei este intretinut acest flagel ar trebui sa beneficiez de minimul drept de a circula in siguranta pe drumurile publice?
Gradul de cinism la noi in tara e foarte mare. Cand mor copii in zonele de razboi, sau cand auzi mereu la stiri ca ala a dat in cap aluilalt sau bunicu si nepotu au fost tavaliti pe trecerea de pietoni zici 'vai ce tragedie, Dumnezeu sa-i ierte'. Dar credeti-ma... lucrurile se transforma radical in momentul in care o patesti pe pielea ta. Poate din cauza ca inca nu pot saa dorm,poate din cauza ca oricum nu ii vedeam cu ochi buni pe tigani nici pana acum, poate... nici nu stiu exact cauza, dar aversiunea fata de ei ca oameni, de felul lor de-a gandi de-a trai si de-a actiona in societate este peste orice mi-as fi putut imagina vre-o data.
Nu pun in discutie modul in care este alocat si distribuit PIB-ul in sistemul sanitar, dar cat eram internat in salon cu mine a fost adus un tigan get beget care trebuia operat de apendicita. Facand abstractie de balciu facut de tovarasii care au venit sa-l viziteze, de mamele matusile si unchii spargatori de seminte care au facut din aceasta intamplare un adevarat eveniment sociocultural, si au trasnformat salonul intr-un birt cu mese de nefumatori, tipu are 23 de ani insa n-are nici o adeverinta de salariat, nu plateste nici un fel de asigurare de sanatate... relax total. Cu toate astea l-au operat, l-au tratat la fel ca pe oricare altul. Eu insa am beneficiat de un singur examen computer tomograf gratuit. Restul le-am platit din propriul buzunar. de ce?! va las pe voi sa trageti concluzia. Nu pot insa sa ma abtin si ma intreb... daca nu aveam 5 milioane disponibili zilele astea incotro o luam?
Nimeni nu poate spune in cuvinte ce a fost in sufletul soramii cand a sunat-o medicul de garda sa ii spuna ce-am patit. Cati isi pot inchipui ce trebuie sa fie intr-un suflet de mama sa isi vada copilu tavalit de niste nemernici ordinari ca aia? nu stiu cum v-as putea explica ce-a fost in sufletul meu sa o vad pe mama prin ce trece... din cauza mea.
Si-atunci stau, adun si trag linie si ii privesc cu mult mai multa admiratie pe vecinii nostrii bulgari care, printre multe altele, cand a fost nevoie s-au pus spate in spate si au scos 'shmecheria' din capul catorva sate de tigani. Traim cu frica in san, ne multumim sa ii ocolim, sa ne inchidem usile de la masini cand ii vedem, sa intoarcem capu cand unu si-o fura de la 3 tigani, si sa speram ca noi n-o sa ajungem niciodata in postura aia. Ei bine... nu ne iese mereu. Simpla idee de a fi talharit la drumul mare si lasat lat pentru 100 de lei si o motoreta care fara acte mai mult de 500 de euro nu valora... ma face sa reconsider serios ideea de a pleca de-aici fara sa ma mai uit inapoi, si pana la momentul ala aplic pentru obtinerea unui permis de port arma.

16 comentarii:

  1. imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat dar cred ca e cam periculos ce spui tu aici, in plus daca nu ma insel incerci sa instigi la violenta impotriva unei intregi comunitati cand de fapt responsabili pntru fapta asta sunt doar sase indivizi
    oricum insanatosire grabnica

    RăspundețiȘtergere
  2. 6 indivizi .. acum pe viitor daca nu patesc nimic aia vor fi 12 si cand o sa iti violeze prietena/sotia si o sa te bage in coma sa nu invinovatesti comunitatea .... hai asfalt uscat te sun eu !

    RăspundețiȘtergere
  3. ma adresez acum primului anonim:
    tu al cui esti bai pulica? si cum de te-ai trezit vorbind pe-aici? daca ma intrebi pe mine ar trebui dat la ziar si ar trebui sa vuiasca presa de ce-a patit omu', iar leprele alea ar trebui arse cu lampa de benzina de la cel mai mic la cel mai mare. Ma intreb daca ii rupeau rozeta maicatii sau soratii sau nevestitii tot asa de impaciuitor ai fi vazut lucrurile?
    huooo!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ingrozitor!
    Vlad, asta e huliganism!
    Am idee despre ce scrii tu aici!
    Intr-adevar e vorba despre un pericol public!
    Ai fost viteaz si f curajos, dar sanatatea ta e mai importanta! Nimeni nu poate descrie in cuvinte prin ce ai trecut tu, nimeni nu si-ar dori sa treaca prin ce ai trecut tu!
    Sa te faci bine repede!
    Cat despre dreptate...eu am ceva rezerve! Deci noi suntem vinovati ca trecem prin satele lor, pai ce, e stat in stat sau ce?

    RăspundețiȘtergere
  5. Law Abiding Citizen - cand am vazut filmul, nu am putut empatiza cu modul in care a ales sa-l ucida pe individ. Acum insa, mi-as lua o pereche de pampoane si as ovationa in jurul lui.

    Umanitatea asta e minunata, te pastreaza intr-o ingnoranta fericita pana cand realitatea vine si te musca de fund, sau, dupa caz, iti trage o scatoalca dupa ceafa. Atunci umanitatea face un pas inapoi, isi da seama de propria infatuare si lasa reflexele primare si sanatoase sa isi ia un box, un pistol, o bata, sau orice e necesar ca sa traim intr-o minima siguranta in RROMania.



    Draga Anonim 1, esti un dobitoc, punct.



    Alexis, don't speak with ur bottom, none of this is your fault. So.. If you want to do everyone a favour, get well soon and start being you again, climbing the mountains, riding the hills :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @isa & adi.

    dobitoci sunteti chiar voi. nu spune nimeni ca se bucura pentru cele intamplate, si nici ca e de dorit dar plecand de la asa ceva sa invoci holocaustul sau micul razboi civil din bulgaria este FIX instigare la ura si violenta rasista impotriva unor oameni a caror singura vina este ca locuiesc in zona.
    a stat cineva sa numere impozitele pe care le platesc localnicii? sau cati copii are fiecare familie?
    Cat despre presa? sa fim seriosi. nimeni n-ar cita nimic de-aici pentru ca s-ar alege cu amenzi usturatoare. daca posesorul blogului doreste sa se racoreasca astfel si vrea sa ii bage pe toti in aceeasi oala este fix alegerea lui. Eu am intalnit tigani care erau mai oameni decat multi romani, si dincolo de incidentul nefericit cred ca acest post este o exagerare periculoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Salutare...
    Exista o vorba :TIGANUL E TIGAN SI IN ZIUA DE PASTE" nu uitati asta!!!
    Imi pare rau despre cele intamplate, sunt alaturi de tine si din pacate nimeni nu intelege prin ce treci si asta pentru ca nu ni s-a intamplat si nou acest lucru...Din pacate si in afara tarii iti este jena sa spui ca esti roman ca imediat te fac tigan 100%, deci in concluzie de ce sa nu-i bagam pe toti tiganii in aceeasi oala si sa-i casapim pe toti apoi sa ne cerem scuze???? sau poate NU! Romanii sunt lasi tiganii sar unii pentru altii chiar daca nu se cunosc, din pacate vom deveni minoritari in tara noastra.....

    RăspundețiȘtergere
  8. Vlad, imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. stiu insa ca esti un tip puternic si te vei pune repede pe picioare.

    Anonim 1... tu chiar esti dobitoc. Poate e bad carma, dar la modul cel mai sincer mi-as dori sa ai parte de ceva de genul asta. pana atunci te invit sa te duci de-acolo de unde ai venit. sunt curioasa cum ai ajuns tu sa citesti blogul lui Vlad. Cumva tu te simti cu musca pe caciula? esti vre-un pui de manelist care a facut ase-u pe branci si a intrat pe locurile rromilor?

    Vlad, nu lua inseama toti frustratii. important e sate faci bine repede. Te pup cu drag si astept un semn sa ne vedem cand te inzdravenesti.

    ralu

    RăspundețiȘtergere
  9. ba stiti ce? ia sa ma mai pupati in cur cu totii. v-ati gasit toti vitejii? de ce mai exista liberatea de exprimare? daca nu sunt cu voi sunt impotriva voastra? sincer pentru a treia oara imi pare rau pentru cele intamplate, dar nu cred ca e corect sau normal sa dorim raul unei minoritati doar pentru atata lucru.
    in plus cica aveau cagule. de unde stiti ca nu erau romani?

    RăspundețiȘtergere
  10. Stimate 'Anonim 1'.
    Inainte de orice tin sa iti multumesc pentru gandurile si urarile de bine.
    Daca initial nu am vrut sa intervin nicicum in sectiunea comment-urilor, acum simt cumva nevoia sa raspund la cateva din problemele pe care le ridici aici.
    Te invit sa mai citesti odata preambulul postului, unde am explicat pe cat de clar pe-atat de sincer ca nu imi doresc nicicum sa instig la violenta si nu am facut pe nicaieri nici un fel de apel de solidaritate in incercarea de-a prigoni pe careva. Nu incerc sa conving pe nimeni de adevarurile mele, dar pur si simplu asa ma simt si asta cred.
    Apoi, desi nu pot sa iti inteleg supararea si indignarea te pot asigura ca nu sunt nici pe departe un formator de opinie. Blogul meu in zilele lui cele mai bune a avut putin peste 200 de vizualizari si 130 de 'unici'. Altfel contorizeaza intre 0-60 de vizualizari/zi. Asa ca daca faci parte dintr-unul din ONG-urile citate cred ca n-ai de ce sa-ti faci griji pentru veniturile viitoare. Link-ul catre aceasta paoostare nu a ajuns decat pe pagina mea de FB si a fost resharuit de cativa prieteni. Mai mult decat atat nu am apelat la nici o revista/publicatie, post radio/tv, forum de motociclisti artagosi samd. Nu am intreprins nici un fel de actiune 'clandestina' impotriva acestor oameni in incercarea de a-mi face singur dreptate. Am facut strict demersurile legale si astept sa vad care va fi rezultatul.
    Vorbesti despre libertatea de exprimare. Nu stiu daca ai observat, dar desi nu iti impartasesc nicicum ideile, nu te-am cenzurat in nici un fel si am postat tot ce am primit de la tine. Daca eu imi asum criticile tale si faptul ca exista si opinii contrare opiniilor mele, nu inteleg de ce te deranjeaza ca la randul tau ai fost crticat(a). Anticipez un raspuns din partea ta, asa ca profit de ocazie sa te asigur ca au existat si injurii si amenintari pe care insa nu le-am postat.

    Acum am o mica dilema cu privire la afinitatea ta pentru tigani in genere. Afinitate pe care nu o inteleg dar pe care in necunostinta de cauza nu imi pot permite sa o combat. Nestiind exact cui ma adresez mi-e putin complicat sa formulez. O sa plec de la premiza ca esti baiat, motiv pentru care te intreb daca ai prietena/esti insurat. Daca da, iti propun urmatorul lucru: roag-o pe prietena/sotia ta sa se imbrace cu o fusta(eventual peste genunchi daca o prinde genul asta), ia-o de brat intr-o sambata pe la un 7-8 seara, si hai sa facem toti trei o plimbare prin Cozieni, sau prin Piteasca ... sau de ce nu prin Sindrilita. Vrei? Poate ca noi suntem vinovati si nu stim cum sa ii abordam pe tigani. Dar ai spus in mai multe randuri ca acolo traiesc oameni nu tigani si n-au nici o vina. Ai curaj sa facem o plimbare perpedes cu prietena ta pe-acolo? Sa stii ca vorbesc cat se poate de serios si astept un raspuns din partea ta.

    Intre timp s-auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. ce te faci ca nu sutn baiat si nu sunt nici casatorita. eu vorbesc de un principiu aici.
    in plus spre deosebire de tine sunt suficient de inteligenta cat sa nu ma bag singura in gura lupului, si pe magheru daca umblii in fusta se gaseste cate unu sa te fluiere.

    n-ai decat sa stergi ce vrei. eu raman la parerea mea ca este o exagerare patetica ce spui tu aici. si cu asta basta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga anonima, cu a mic,

    E a treia oara cand ma pune sa rescriu un comment al carui continut sa fie adevcat si sa poata fi postat. Tu esti zdravana la cap? Adica singura patetica si penibila in toata povestea asta esti chiar tu. Imi dau seama ca esti suficient de redusa incat sa nu iti dai seama ca dupa ce oricum n-aveai nici o legatura cu realitatea, acum dupa ultimul comment pur si simplu te-ai discreditat singura si te-ai facut de ras.
    Concluzia mea pe scurt este ca atat ciorile imputite care populeaza romanica, cat si oameni asemeni tie(care din punctul meu de vedere sunt suma tuturori frustrarilor carentelor de gandire si a incompetentei... un fail uman daca pot spune asa) ar tbi sa aiba interzis la reproducere. sunteti multi ai dracu si va inmultiti periculos de repede.
    da sunt rasista. Sa moara toti tiganii!!!!

    Sictir!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. de acord cu raluca.

    Vladut fi tare si fa-te bine repede!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. nici un coltisor de spatiu virtual nu e lipsit de oameni tampiti si frustrati

    RăspundețiȘtergere
  15. Raluca,tot ce pot sa iti spun este ca esti inculta si cam prostuta,dar macar ai gura mare.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  16. Din reactiile de aici imi vine sa cred ca unii dintre noi si-au lasat spiritul empatic acasa. Daca erau romani, tigani, unguri, evrei etc., ce s-a intamplat ramane la fel de strigator la cer. Dar sunt de acord cu rationamentul din articol.

    Lupta impotriva discriminarii se bazeaza in genere pe sustinerea drepturilor egale, dar de obligatii si raspunderi egale nu pomeneste nimeni(?). Nu cumva suntem discriminati noi in ceea ce priveste obligatiile?

    Am facut naveta cu trenul un an in facultate. Intr-un an de zile n-am vazut un tigan platind ceva, n-am vazut nici macar o intentie de a merge cu nasul, nimic. Este cel mai simplu exemplu care imi vine acum in minte. Daca ma gandesc la romani si la tigani primul cuvant care imi vine imi minte nu e discriminarea, ci frica. Teama ca daca ripostezi atunci cand esti furat in autobuz, pe strada etc. poti fi taiat, batut si cine mai stie ce. N-or fi toti o apa si-un pamant, dar pana la urma e vorba de dreptate si normalitate.

    Asa ca Vlad, cinste tie ca nu ai plecat capul. Din pacate ai platit destul de scump pentru asta. Ar fi bine sa deschidem ochii, prin ignoranta e ca si cum ne platim biletele la propria drama.

    RăspundețiȘtergere