miercuri, 30 decembrie 2009

semn rau - sa te duci noaptea in padure in portbagajul unei masini

Pandele primaru voluntariului, si Ontanu, primaru sectorului 2, au liber din partea mea sa se duca la dracu!!!

Scenariu: un dn2 relativ aglomerat intr-o noapte de 29.12, cu un strat bunicel de polei pe jos, un logan pe banda I, un agitat cu un opel astra pe banda 2, si eu! Ala cu astra se lipeste nervos de fundu meu in semn de 'de-te buei obositule, nu vezi ca eu se grabeste, ce cozorocu meu faci aicea'. e suficient sa imi iau ochii de la drum fix o fractiune de secunda cat arunc un ochi in oglinda sa vad cum ii tai calea aluia cu loganu, sa fac loc tzaranului cu fes in varfu capului de teama ca nu cumva sa ma pupe-n fund, si aud ZBANG ZBANG. dau cu rotile din stanga intr-un crater! Totul se intampla la hotarul dintre voluntari si colentina, unde martor sta un indicator de tabla si un pod. Incep sa urc binisor pe pod cand masina incepe sa traga stanga. Stiam roata din fata ceva mai moale, ma gandesc... gata am comiso. Cobor incetisor podul, si nu mica-mi e mirarea sa vad ca sunt pe pana si pe fata... si pe spate.

Suna din trambita acasa, pune tata pe drumuri, fibrileaza mama(eram cu masina ei... cu ocazia asta m-am lecuit de mers cu masina altuia), scoate pe frigu frigului rotile, urca-le in support vehicle, roaga-te la doamne doamne sa se poata indrepta fara sa crape(v-ul din janta era baban, si jentile de aliaj)si daca se poate sa nu se fi taiate nici cauciucurile, cu atat mai bine, daca s-au taiat ghinion, da macar jentile sa mai tina, multumeste lu doamne doamne ca s-au reparat, zdrobeste inelaru stang intre roata si muchia portbagajului de la suport vehicle, pune repede roata folosindu-te de un al saselea simt si o foarte buna intuitie, pentru ca simtul tactil era o chestie de domeniul sf-ului dupa doo ore de stat in frig la -3. grade combinat cu mesterit cricuri si coarbe reci ca ghiata, trage aer in piept si fa-ti curaj sa infrunti restu de drum pana acasa.



Dragilor... imi este imposibil sa exprim in cuvinte scrise/rostite senzatia de suparare/oftica generate de tot evenimentul. Am ajuns in punctul ala in care pur si simplu imi doresc sa se aleaga prafu de tzara... cam cum a fost in 96 - 2000. Sa se aleaga prafu sa fure tot, sa ajungem in fundu gropii, si sa incepem dracului de-acolo sa mergem intr-o directie. INADMISIBIL sa ai asemenea gropi nesemnalizate, sau sa lasi gogu srl(la care patron fictiv este fratele varului surorii amantei vreunui pui de ministras) sa asfalteze in fiecare primavara, doar ca in iarna sa rupi asfaltu cu lama de la tractoarele 'surprinse' de primii fulgi.

Anul asta am avut 3 zile de ninsoare ca-n povesti, cu zapada ca-n basme, si deszapeziri ca-n bancuri. Am lasat masinile si-am mers pe jos. Mersul pe jos face piciorul frumos, frumos si alb. De la ghiata la ghips si ortopedie chiar a fost 'doar un pas' pentru circa 6500 de romani(daca statisticile mint, mint si eu).
s-a rezolvat ieftin pe moment toata treaba dar frustrarea este maxima(si mai mult ca sigur ca acele jenti trebuie schimbate pentru ca la cat au fost de strambe pot crapa in prima groapa... si prima groapa poate fi in bucuresti sau la gheboaia). As putea privi jumatatea plina a paharului. Puteam sa ma rastorn, sa ma loveasca ala , sa lovesc eu un altul SAMD. Nu pot... pur si simplu nu pot, pentru ca de fapt si de drept problema este penibila in toata profunzimea ei. Traiesc intr-un oras... capitala a unei tzari cica europene, unde dupa un cacat de ninsoare au aparut niste gropi in care literalmente iti poti rupe masina(la modu suna platforma, scoate 5 bete din buzunar si plateste-i sa-ti duca fieru in fata blocului - ca service deschis pe 30.12 la ora 2AM eu nu cunosc). Si pentru asa drumuri misto ar tbi sa cumpar rovineita?! LUAVAR DRACU!!! nu numai ca n-o sa o cumpar, dar daca incalt vreo amenda nici n-o platesc! Cica exista oameni care au recuperat valoarea daunei de la primarie. Cum s-a procedat? i-au dat in judecata? Trebuia sa sun la ziare la 112 si la pro tv sa vina sa ma filmeze, sau sa-mi pun poalele in cap la bahmuteanca in emisiune(se pare ca numai asa se sensibilizeaza opinia publica si 'organele de drept')? sa ma judec cinci ani cu niste shnapani sustinuti politic care se scarpina-n dos? Ma transform intr-un mos de-ala care face politica la coltu strazii sau in birt la tzara. INCREDIBIL!!!! Frica mea de cinci minute ca voi ajunge in punctul in care sa imi fie rusine ca sunt roman s-a spulberat ieri seara. NU IMI E RUSINE, imi e SCARBA! si nu ca sunt roman, ci imi e SCARBA de cum (nu) sunt facute treburile in Romania de azi. aveam eu un post mai vechi cu 'etnogeneza'... ma gandeam ca poate am sarit putin calul... ei bine n-am spus nici pe sfert din cat tbia sa spun de fapt.


Dincolo de asta, eu personal, am ajuns sa ma tem sa mai ies din casa. La nivel de superstitie, vreau sa se termine anul asta odata, si sper ca odata cu asta, sa se termine si lungul sir de cacaturi si ghinioane. In adancul sufeltului mi-as dori sa stau inchis in casa sa nu mai ies nicaieri sa nu mai vad pe nimeni, si sa nu se mai intample nimic rau. Nu mica mi-ar fi mirarea insa ca daca stau in casa, fie ii dau foc, fie pune de vreun cutremur si cade, fie vine 'fro' tornada... ce sa mai, bottom line: cade casa(pe mine?).

Incheiam 2009-le dupa un lung sir de suturi in cur si frustrari de toate soiurile. Concluzia infect de trista era ca pentru linistea mea ar trebuie sa nu mai am nici un fel de asteptare de la nimeni, in asa fel incat sa nu mai pot fi dezamagit si la randul meu sa nu mai dezamagesc pe unul sau pe altul. increderea in lume in genere mi-a fost puternic zdruncinata, si nu stiu... odata cu asta o buna parte din mine ca individ... se inchide, se umbreste... adoarme ca sa nu spun ca moare. scriu asta pentru ca efectiv asa ma simt acum. Si credeam ca lucrurile se vor opri/termina aici. Iata ca se poate mai bine, si cutitul la os iti poate ajunge din mai multe parti. Nu spun mai mult, pentru ca nam nici cea mai mica curiozitate-n legatura cu cat de multe pot cara. Sunt sigur ca se poate si mult mai rau. Scriu toate astea pentru ca sincer?... asta simt, si am ajuns in punctul in care poate sa sune a vaiet, a telenovela, a boceala, sau sa fie nedemn... nu ma prea intereseaza.

incerc sa termin anul cu un post de o alta factura maine... daca insa nu ajung sa il scriu trantesc aici o vorba scrisa pe fundu unei dacii papuc care m-a distrat teribil(sper sa va faca si pe voi sa zambiti): "God must really love assholes... he made so many"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu